اخبار

مصرف گردو جذب مواد غذایی را آسان می کند

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف گردو جذب مواد غذایی را آسان می کند، از لخته شدن خون جلوگیری و به تنظیم سوخت و ساز بدن کمک می کند.

مرتضی صفوی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: گردو حاوی بیش ترین مقدار ویتامین های B۶، B۱ و B۵ ( پانتوتنیک اسید) و ویتامین هایی نظیر E، B۳ و B۲ است و ۱۰۰ گرم مغز آن حدود ۶۰۰ کالری دارد.

وی گفت: مصرف گردو موجب افزایش قابلیت ارتجاعی رگ های بدن ، محافظت در برابر بیماری قلبی ، افزایش قدرت ذهن و هوش مفید می شود و برای تنگی نفس مفید است ، همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ضد سرطان است.

صفوی اضافه کرد: گردو از لخته شدن خون جلوگیری می کند، به تنظیم سوخت و ساز در بدن کمک می کند ، در تنظیم فشارخون ، تنظیم قند خون ، جلوگیری از پارکینسون و آلزایمر و جلوگیری از سنگ کیسه صفرا، مفید است و از استخوان ها محافظت می کند.

این متخصص تغذیه گفت: مصرف گردو جذب مواد غذایی را آسان می کند و کودکانی که مقدار امگا ۳ در برنامه غذایی آن ها کم است و اختلال هایی مانند بیش فعالی ، مشکلات رفتاری، کج خلقی و مشکلات خواب در آن ها زیاد است می توانند از گردو استفاده کنند.

صفوی افزود: زنانی که در هفته ۲۸ گرم آجیل مصرف کنند، ۲۵ درصد احتمال پیشرفت سنگ کیسه صفرا را کم می کنند و اگر کسانی می خواهند خواب آرامی داشته باشند، برای شام سالاد سبزیجات به همراه گردو مصرف کنند.
 

۱۶ اَمرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید