اخبار

استاندار کرمانشاه: مدیریت بحران امری اجتناب ناپذیر است

استاندار کرمانشاه: مدیریت بحران امری اجتناب ناپذیر است

 دکتر اسدالله رازانی اساندار کرمانشاه صبح امروز در کنگره سراسری مدیریت بحران با رویکرد نظام سلامت که در تالار بهمن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد عنوان کرد: در جوامعی با مشخصات طبیعی کشور ما که در یک منطقه نیمه خشک قرار داریم بحران یک رخداد اجتناب ناپذیر است. وی به آمار تکان دهنده در رابطه با وضعیت آب در کشور اشاره کرد و افزود: متوسط بارندگی در سطح جهان 800 میلی متر و در کشور ما حدود 240 میلی متر است و این نشان می دهد که کشور ما جزء مناطق کاملا کم باران جهان است. وی اتفاقاتی مانند ریزگرد، طوفان ها، سیل ها و آتش سوزی ها را از تبعات اجتناب ناپذیر خشک شدن زمین دانست و مدیریت این بحران را دارای اهمیت برشمرد.

دکتر رازانی در ادامه به انواع بحران ها شامل بحران های قابل پیشگیری و غیر قابل پیشگیری اشاره کرد و گفت: در بحث بحران های غیر قابل پیشگیری مانند بحران منی، موضوع مهم مدیریت بحران است و اینکه بتوانیم آثار زیانبار بحران را کم کنیم. وی به این نکته اشاره کرد که با توجه به طرح این فرضیه که ما در کشور بحران مدیریت داریم مدیریت ما برای مسائل جاری مناسب نیست به طوریکه متحمل هزینه مالی و گاه معنوی سنگینی می شویم تا بتوانیم هدف کوچکی را برآورد کنیم.

رازانی در خاتمه نسبت به ارائه ایده های خوب در این کنگره اظهار امیدواری کرد و آنرا به منزله آغاز راهی دانست که در نتیجه آن و رسیدن به دستورها و راهکارهایی در زمینه بحران بتوانیم گامی به جلو برداریم.

۲۹ تیر ۱۳۹۵ ۱۳:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید