اخبار

آفتاب چشم‌هایتان را نسوزاند

هنگامی که زیر آفتاب داغ تابستانی راه می‌روید، علاوه بر محافظت از پوست باید به فکر چشم‌هایتان هم باشید...

هنگامی که زیر آفتاب داغ تابستانی راه می‌روید، علاوه بر محافظت از پوست باید به فکر چشم‌هایتان هم باشید. شاید با خودتان فکر کنید با تنگ کردن چشم‌ها و نگاه نکردن مستقیم به خورشید مشکل حل می‌شود، اما باید بدانید همان‌قدر که اشعه‌های آفتاب برای پوست مضر است، می‌تواند برای سلامت چشم‌ها هم دردسرساز باشد. پس به سادگی از این مورد نگذرید و با انتخاب و استفاده درست از عینک‌های آفتابی، سلامت چشم‌ها را تامین کنید.

  دکتر امین‌الله نیک اقبالی، دبیر کل انجمن چشم پزشکی ایران درباره استفاده از عینک‌های آفتابی می‌گوید: تابش شدید آفتاب و وجود اشعه ماورای بنفش، استفاده از عینک‌های آفتابی را ضروری می‌کند.

در تابستان که روزها طولانی‌تر و تابش آفتاب مستقیم‌تر است، نیاز به استفاده از این عینک‌ها بیشتر احساس می‌شود. در فصل زمستان هم به دلیل وجود برف، نباید استفاده از عینک‌های آفتابی را فراموش کرد. علاوه بر این زمانی که کنار دریا هستید نیز به دلیل بازتاب اشعه از سطح آب نیاز است از عینک آفتابی استفاده شود.

 هر جا که نور آفتاب زیاد باشد، چه به دلیل طولانی بودن روز یا تابش مستقیم آفتاب و چه به دلیل بازتاب نور از سطوح صیقلی، برای محافظت از چشم‌ها باید از عینک‌های آفتابی استفاده شود.

 اگر از عینک آفتابی استفاده نکنید...

تقریبا تمام قسمت‌های بدن توسط پوست پوشیده شده است و به همین دلیل تاثیر اشعه ماورای بنفش روی پوست دیده می‌شود. به گفته دکتر نیک اقبالی همان‌طور که اشعه ماورای بنفش پوست را می‌سوزاند و برنزه می‌کند، روی پوست پلک هم تاثیر می‌گذارد.

اما چشم تنها جایی است که قسمتی از آن را پوست نمی‌پوشاند؛ مثل قرنیه و ملتحمه که به طور مستقیم در معرض تابش اشعه ماورای بنفش قرار دارد.

 

۲۴ تیر ۱۳۹۱ ۱۲:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید