اخبار

استفاده مداوم از هدفون می تواند موجب عفونت گوش شود

یک متخصص شنوایی سنجی گفت: استفاده مداوم از هدفون و گوش دادن به موسیقی با صدای بلند موجب افت شنوایی می شود.
 
  دکتر مجتبی توکلی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه خوزستان، اظهار کرد: زمانی که فرد از گوشی هدفون برای شنیدن موسیقی با صدای بلند استفاده می کند، فرکانس های صوتی به صورت مستقیم به پرده گوش می رسند و به این ترتیب احتمال آسیب شنوایی افزایش می یابد. همچنین تداوم استفاده از گوشی های هدفون برای شنیدن موسیقی با صدای بلند هم آسیب رسان است و موجب افت شنوایی در فرد می شود.
وی با بیان اینکه معمولا آسیب به سیستم شنوایی از فرکانس های بالا آغاز می شود، تصریح کرد: افرادی که به موسیقی با صدای بلند گوش می دهند، معمولا متوجه وارد آمدن آسیب به سیستم شنوایی خود نیستند و زمانی متوجه می شوند که شنوایی آن ها کاهش یافته است.
این متخصص شنوایی سنجی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که بر اثر گوش دادن به موسیقی با صدای بلند ایجاد می شود معمولا برگشت ناپذیرند، در نتیجه افت شنوایی ناشی از آن دائمی خواهد بود.
وی تاکید کرد: به افرادی که با هدف آموزش زبان و یا شنیدن موسیقی از گوشی های هدفون استفاده می کنند توصیه می شود هنگام استفاده صدا را کم کنند. همچنین بهتر است از یک گوشی استفاده شود و هر ۱۵ دقیقه یک بار هم آن را در یکی از گوش ها قرار دهند.
توکلی گفت: قرار دادن گوشی های هدفن در گوش به صورت مداوم می تواند موجب افزایش رطوبت داخلی گوش ها شود و در نتیجه فضای داخلی گوش ها مستعد فعالیت ها قارچ ها و باکتری ها می شود. این شرایط می تواند در درازمدت موجب عفونت و آسیب به پرده گوش شود. ایسنا
۷ شهریور ۱۳۹۰ ۱۰:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید