اخبار

برای پیشگیری از بوی بد دهان، در وعده سحری دهان خود را با آب نمک بشویید

یک دندانپزشک با تاکید به ادامه فعالیت های دندانپزشکی از سوی بیماران در ماه مبارک رمضان گفت: به غیر از موارد اورژانسی مانند جراحی، بیماران برای رسیدگی به دندان های خود درمان را ادامه داده و می توانند روزه بگیرند.
 
دکتر منصوره میرزایی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، مراجعه به دندانپزشکی و ادامه روند درمان بیماری های دهان و دندان در ماه مبارک رمضان را بلامانع دانست و افزود: انجام بسیاری از فعالیت های درمانی داندانپزشکی در این ماه از لحاظ شرعی امکان پذیر است به طوری که افراد می توانند به دندانپزشک مراجعه و روند درمان خود را سپری کنند.
این دندانپزشک افزود: به غیر از موارد اورژانسی ازجمله جراحی و کشیدن دندان ها، پانسمان و بسیاری از فعالیت های درمانی با رعایت بیشتر دندانپزشکان مبنی بر جلوگیری از ورود مواد به حلق بیمار و باطل نشدن روزه وی، قابل اجراست. علاوه بر این افرادی که به منظور درمان از آنتی بیوتیک ها استفاده می کنند، بسته به نوع آن می توانند ساعت مصرف آن را به ساعات بین افطار تا سحر تغییر داده تا بتوانند روزه بگیرند.
دکتر میرزایی با اشاره به استفاده از آب نمک برای پیشگیری از بوی دهان در وعده ی سحر گفت: برای پیشگیری از بوی دهان در طول روز، در وعده ی سحری باید از مصرف غذاهای با بوی خاص و برخی از غذاهای گوشتی پرهیز کرد و پس از صرف وعده غذا، باید به طور کامل و مناسب مسواک زده شده و از آب نمک به طور مرتب استفاده کرد همچنین افرادی که از شدت بوی دهان رنج می برند، می توانند از دهان شویه ها نیز استفاده کنند.

 
isna

۱۹ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۰:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید