اخبار

شغل مادران آسیبی به کودکان نمی رساند

نتیجه ی یک مطالعه ی جدید نشان داده است مادرانی که پس از بچه دار شدن به سرکار خود باز می گردند، به رشد کودک خود آسیبی نمی رسانند.
 
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، اغلب مادران شاغل پس از این که صاحب فرزند می شوند با بچه داری همزمان با بازگشتن به محیط کاری و از سرگرفتن شغل خود دچار چالش می شوند و نگران هستند که شاغل بودن به رشد کودکان آنها آسیب برساند اما خوشبختانه یک مطالعه ی جدید خلاف این تصور را ثابت کرده است.
در یک بررسی بلند مدت روی ۱۳ هزار دختر و پسر انگلیسی، متخصصان به هیچ مدرک مستدلی دست نیافتند که تایید کند بیرون بودن مادر از خانه در ساعات کاری روی رشد کودک تاثیر نامطلوب می گذارد.
به گزارش روزنامه دیلی اکسپرس، کارشناسان علوم رفتاری در انگلیس در این مطالعه متوجه شدند ایده آل رفتاری برای کودکانی که والدینشان در خانه می مانند یا هر دو شاغل هستند یکسان است و این کودکان به دلیل شاغل بودن مادرانشان دچار مشکلات رفتاری خاص نمی شوند.
دکتر آن مک مون که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته می گوید: این یافته تسکینی برای ۲۹ درصد از مادرانی است که به طور تمام وقت کار می کنند و دائم نگران فرزندان خردسال خود هستند.
این یافته در حالی منتشر شده است که متخصصان در یک مطالعه ی قبلی اعلام کرده بودند شاغل بودن مادران خطر ابتلا به مشکلات رفتاری را در کودکانشان را افزایش می دهد.

 

isna

 
۸ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید