اخبار

رادیولوژی در برخی زمینه ها کمک زیادی به تشخیص عارضه ها می کند

رادیولوژی در برخی زمینه ها کمک بسزایی در تشخیص عارضه ها به حساب می آید که بسته به نوع و درجه بیماری دقت آن متفاوت است.
 
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، دکتر محمد هادی باقری در حاشیه برگزاری کنگره اظهار کرد: ارائه معیارهای دقیق تر برای تشخیص ناهنجاری های مادرزادی، اطلاع از سلامت جنین توسط پزشک و خانواده، ارائه گزارش از رشد مناسب جنین و سعی در علت یابی نقایص رشدی جنین از جمله مواردی هستند که در کارگاه آموزشی ویژه ای در خلال کنگره به بحث گذاشته می شوند.

وی اضافه کرد: گنجاندن برنامه های آموزشی برای تقویت توانایی رادیولوژیستهای شرکت کننده در زمینه های خاصی چون تصویربرداری از سرو گردن نیز مورد توجه برنامه ریزان کنگره قرار گرفته است.

دکتر باقری در توضیح انواع ناهنجاری های مادرزادی در دوران بارداری که به وسیله رادیولوژی قابل تشخیص هستند، بیان کرد: تشخیص مسائل و مشکلات کروموزومی، مشکلات مغزی، قلبی و عروقی، کلیوی، دستگاه گوارش و اندامهای دیگر در دوران جنینی انجام می شود.

دبیرعلمی این کنگره از ارائه ۳۰ پوستر الکترونیک و ۷۳ سخنرانی توسط ۳۰ سخنران از خارج کشور و ۱۰۰ سخنران از اساتید برجسته علم رادیولوژی در داخل کشور خبر داد و گفت : ۸ کارگاه آموزشی، ۲۰ جلسه بازآموزی، ۸ کارگاه و ۱۰ پانل در این کنگره سه روزه برگزار می شود

۱۰ خرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید