اخبار

مادران مواظب اضافه وزن کودکان خردسال باشند

شاید شما هم تصور می‌کنید مادران و پدران جوانی که کودکان خردسال دارند ساعت‌های زیادی از روز و شب خود را سرگرم رسیدگی به کارهای آنها هستند و به‌دلیل همین فعالیت بالا لاغرتر از دیگر زن و شوهرها هستند.

اما تحقیقات نشان می‌دهد مادران و پدران بیشتر از زن و شوهرهای بدون فرزند غذاهای ناسالم می‌خورند و فعالیت بدنی کمتری دارند. مادران معمولا وزن بیشتری نسبت به زنان مجرد دارند و غذاهای چرب بیشتری مصرف می‌کنند.  یکی از نکاتی که توجه محققان را به‌خود جلب کرد، این بود که بر‌خلاف تصور بسیاری از مردم، زنان دارای فرزند کوچک، تحرک بدنی کمتری نسبت به زنان بدون فرزند دارند.

محققان معتقدند این مادران به‌دلیل مشغله بالایی که دارند با احتمال بیشتری به سراغ غذاهای آماده و سریع می‌روند که اغلب دارای چربی‌ها و کالری زیادی هستند. به‌همین دلیل کارشناسان معتقدند دوره چند ساله بعد از بچه‌دار‌شدن می‌تواند بسیار مهم بوده و حتی خطرات بالایی به همراه داشته باشد.

مادران معمولا هر روز به‌طور متوسط ۲ هزار و ۳۶۰ کالری غذا مصرف می‌کنند که نسبت به زنان بدون فرزند ۳۶۰ کالری بیشتر است. به همین دلیل مادران باید فعالیت بدنی بیشتری نسبت به زنان بدون فرزند داشته باشند تا دچار اضافه وزن نشوند.

برای مثال آنها باید هر روز نزدیک به ۵ کیلومتر با سرعت متوسط پیاده‌روی کنند.

 مادران به‌طور متوسط حدود ۲ ساعت در هفته فعالیت بدنی به شکل ورزش دارند اما این رقم در زنان بدون فرزند نزدیک به ۳ ساعت در هر هفته است.

به این ترتیب متوجه می‌شویم مادران نه تنها هر روز غذای بیشتری مصرف می‌کنند بلکه فعالیت بدنی کمتری دارند و این عوامل در مجموع منجر به اضافه وزن آنها می‌شود.

۲ خرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید