اخبار

«شکستن انگشتان» برای رفع خستگی موجب لرزش در دوران پیری می شود

شکستن انگشتان و گردن برای رفع خستگی می تواند عوارض نامناسبی به همراه داشته باشد و موجب لرزش انگشتان در دوران پیری می شود.

دکتر علی اصغر ارسطو در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه خوزستان، اظهار کرد: برخی افراد عادت دارند برای رفع خستگی به انگشتان دست فشار وارد کنند و یا حرکاتی سریع در ناحیه گردن انجام دهند. وارد کردن فشار به مفاصل موجب بروز صداهایی در ناحیه مفاصل می شود و به اصطلاح قولنج آن می شکند.

وی افزود: انجام چنین حرکتی در کوتاه مدت موجب احساس راحتی و رفع خستگی در فرد می شود ولی در طولانی مدت عوارضی در پی خواهد داشت.

این فیزیوتراپ در ادامه گفت: انجام حرکات نامناسب و ناگهانی در زمان بروز احساسات و یا با هدف رفع خستگی در صورتی که بدن آمادگی انجام آن را نداشته باشد و یا حرکات نامناسب تکرار شوند، می تواند به مفاصل آسیب جدی وارد کند.

ارسطو تصریح کرد: چرخش ناگهانی گردن که در برخی افراد مشاهده می شود، بسیار خطرناک است و می تواند موجب وارد آمدن آسیب به ستون فقرات و عضلات گردن شود.

در پارک ها نیز نوعی وسیله ورزشی وجود دارد که فرد هنگام استفاده از آن در ناحیه کمر چرخش ایجاد می کند این چرخش اگر بیش از حد مجاز باشد می تواند موجب آسیب ستون فقرات شود.

این متخصص فیزیوتراپی خاطرنشان کرد: در صورتی که شکستن مفاصل انگشتان با درد و التهاب همراه نباشد و به صورت مکرر انجام نشود، مشکلی برای فرد ایجاد نمی شود این در حالی است که اگر انجام این کار با درد و التهاب همراه باشد نگران کننده است و باید به پزشک مراجعه شود.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۴:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید