اخبار

چاقی کودکان را تا قبل از ۱۲ سالگی کنترل کنید

برنامه های پیشگیری از چاقی باید در سنین کودکی و زیر ۱۲ سالگی آغاز شود و کاهش مقدار کمی از وزن بدن در کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک خواهد کرد.

به گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران “ایسکانیوز” به نقل از سایت وزارت بهداشت، دکتر زهرا عبداللهی معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: کاهش وزن متوسط ۵ تا ۱۰ درصد از وزن بدن می تواند به کاهش میزان خطرابتلا به بیماری های قلبی کمک کند و افراد از طریق دستیابی به وزن دلخواه خود و حفظ آن می توانند میزان این خطر را کاهش دهند.

وی کاهش مصرف چربی و افزایش مصرف میوه جات ، سبزیجات و حبوبات را برای کاهش وزن ضروری دانست و افزود: یک برنامه غذایی سالم بهتر از انتخاب غذاهای سالم جهت تغذیه بوده و مهم این است که غذا به شیوه صحیحی جهت کاهش کلسترول، چربی اشباع، چربی ترانس، چربی کل و کالری ها تهیه شود.

دکتر عبداللهی با اشاره به این که غذاهایی که دراغلب رستوران ها و مراکز تهیه غذاهای سرپایی سرو می شوند، دارای چربی و کلسترول بسیار بالایی هستند، تصریح کرد: غذا خوردن در بیرون از منزل به مفهوم از دست دادن کنترل بر روی برنامه غذایی نیست و با تفکری منطقی و انتخابی درست، می توانند رژیمی کم کلسترول و کم چربی را در هر جا که می روند، رعایت کنند.

معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه توصیه کرد: به جای مصرف روغن های جامد بهتر است افراد از روغن های مایع استفاده کنند و از خوردن سوسیس و کالباس، شیرینی های پر چربی و پرخامه، سس ها و کباب های کوبیده که پر از چربی است، پرهیز کنند.
iscanews

۱۴ اسفند ۱۳۸۹ ۱۰:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید