اخبار

معاینات چشم باید از دوران نوزادی آغاز شود

معاینات چشم باید از دوران نوزادی آغاز شود تا از این طریق، بیماری هایی که بر سیستم بینایی طفل تأثیر می گذارد، شناسایی شود.

احمد شجاعی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینکه عیوب انکساری در کودکان، خطر ابتلا به تنبلی چشم را در آنها افزایش می دهد، اظهار داشت: والدین با مشاهده علائم طبیعی و غیر طبیعی لازم است تا دو سالگی کودک خود را تحت معاینات چشمی قرار دهند ضمن اینکه معاینات چشمی تا قبل از هفت سالگی واجب است.

وی افزود: معاینات چشمی تا سه سالگی باید به طور مرتب انجام شود. این امر موجب شناسایی اشکالات چشم خواهد شد؛ پس از این و در سنین جوانی اگر فرد مشکلی نظیر تاری دید و خستگی چشم داشت، باید به چشم پزشک مراجعه کند همچنین در سنین بعد از ۴۰ سال، معاینه چشم باید ادواری باشد.

این فوق تخصص قرنیه چشم گفت: معاینات چشمی باید از دوران نوزادی آغاز شود چرا که با این اقدام، دیگر بیماری هایی که بر سیستم بینایی طفل تأثیر می گذارد، شناسایی می شود.

شجاعی اضافه کرد: افراد دارای بیماری های زمینه ای و سابقه فامیلی به خصوص بیماری آب سیاه، باید به معاینات چشمی اهمیت دهند چرا که تشخیص و درمان دیرهنگام این بیماری ها منجر به نابینایی فرد می شود.

وی خاطرنشان کرد: در افرادی که بیماری های چشمی دارند باید دفعات معاینات طبق نظر پزشک معالج انجام شود همچنین افرادی که به بیماری های چشمی مبتلا نیستند، باید سالی یکبار تحت معاینات چشمی قرار گیرند.
  farsnews

۱۵ دی ۱۳۸۹ ۱۰:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید