اخبار

پیام تبریک رئیس دانشکده پیراپزشکی به مناسبت 16 آذر

پیام تبریک رئیس دانشکده پیراپزشکی به مناسبت 16 آذر

دکتر محمدباقر شمسی به مناسبت 16 آذر پیام تبریکی به شرح ذیل بیان نمودند:

«گرامی باد یاد و خاطره شهدای راه آزادی شهیدان شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا دانشجویان دانشگاه تهران که 67  سال پیش خون خود را نثار این راه نمودند. از آن زمان 16 آذر آسمانی شد و نام روز دانشجو به خود گرفت.

تاریخ معاصر ما سرشار از خاطره مبارزات دانشجویان عزیز ما علیه ظلم و استبداد و فعالیتهای سیاسی و اجتماعی آنان در عرصه های مختلف است از تظاهرات 13آبان داخل دانشگاه بر ضد رژیم شاه گرفته تا جانفشانی آنان در حماسه جنگ تحمیلی. دانشجو همیشه مشعل روشنگر جامعه در پیشبرد اهداف آن بوده است. مشخصه دانشجو پیشروبودن و نه دنباله رو بودن اوست.

دانشجو به علت نداشتن تعلقات مادی و دنیوی آزاده است و ترسی از احدی ندارد. همین خصوصیت اوست که در دنیا حکومتهای خودکامه را با این قشر سر دوستی وجود ندارد.

و اروزه به واسه شیوع ویروس کرونا حال همه دگرگون گشته و دنیا رنگ و بوی دیگری دارد. دانشگاه و کلاس درس هم روال گذشته را ندارد. از آن سالن های مملو از دانشجو و جلسات پرسش و پاسخ خبری نیست. دل همه برای آن شور و شوقها تنگ شده. لیک چه باید کرد و چاره ای جز تحمل و امید به آینده نیست. از طرفی کیفیت آموزش به واسطه عدم وجود امکانات و شرایط لازم افت کرده و نباید این شرایط منجر به تعطیلی تحصیلات عالیه و عقب افتادن فراغت از تحصیل دانش آموختگان گردد و از طرف دیگر خطر ابتلا به بیماری جدی است و نمی توان اجازه برگزاری کلاسهای پرتعداد و کارآموزی و کلاسهای عملی در بیمارستانها را داد. در این پارادوکس وظیفه همه کمک به فرآیند یادگیری و عبور از این مرحله خطیر و تربیت فارغ التحصیلانی با سواد و توانمند است. بی تفاوت نبودن به وضعیت جامعه و تلاش در جهت ارتقای آن در همه جنبه ها و خصوصا کمک به مدیریت بیماری کرونا در این شرایط حساس از دیگر وظایف قشر دانشجو است.

برای همه شما آرزوی سلامتی و توفیق دارم. به امید روزهای بهتر».

 

 

۱۶ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید