اخبار

روزه برای مبتلایان به کبد چرب مفید است

گرفتن روزه برای مبتلایان به کبد چرب نه تنها ضرری ندارد بلکه مفید است، چون مهمترین عامل بهبود کبد چرب، کاهش وزن است.

دکتر ناصر ابراهیمی دریانی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: کبد چرب، بیماری شایعی است و معمولا ۷۰ درصد از افراد چاق به آن مبتلا هستند.

این بیماری می تواند بدون علامت باشد و شخص تنها پس از مراجعه به پزشک متوجه آن می شود. ماه رمضان فرصت خوبی برای مبتلایان به کبد چرب به منظور کاهش وزن است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد فلسفه روزه داری را فراموش می کنند، اظهار کرد: برخی روزه داران به گونه ای در ماه رمضان مواد غذایی را مصرف می کنند که در پایان این ماه مبارک افزایش وزن پیدا می کنند این در حالیست که وزن روزه دار واقعی پس از این مدت باید کاهش یافته باشد.

این فوق تخصص گوارش و کبد افزود: برخی از مبتلایان به کبد چرب دچار تجمع چربی در ناحیه شکم هستند.

این افراد نسبت به کسانی که یکدست چاق هستند بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون، دیابت و سکته های قبلی و مغزی هستند. بنابراین روزه داری برای این گونه افراد مفید است.

وی با اشاره به مبتلایان به سیروز کبدی اظهار کرد: کبد مبتلایان به این بیماری از کار می افتد و پاهایشان ورم می کند و مایع در شکمشان جمع می شود. این بیماران باید از روزه گرفتن پرهیز کنند چون افت قند خون، عوارض متعددی را در آنان به همراه دارد.

ابراهیمی دریانی درباره مبتلایان به سنگ کیسه صفرا گفت: اگر بیماری آنان بدون علامت باشد یعنی درد نداشته باشند، این افراد می توانند روزه بگیرند.
isna

۲ شهریور ۱۳۸۹ ۰۹:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید