اخبار

سردرد و تعریق زیاد، نشانه کم خونی است

خستگی های زودرس همراه با ضعف، ناتوانی جسمی و فکری، بی تفاوتی، سرگیجه، سردرد، بی اشتهایی، بی میلی به غذا و تعریق زیاد نشانه های کم خونی است.

سید ضیاءالدین مظهری در گفتگو با فارس فقر آهن را از عوامل کم خونی برشمرد و افزود: مقدار آهن بدن افراد مختلف با توجه به سن، جنس، اندازه بدن و عادات غذایی و نوع غذاهای مصرفی متفاوت است.

وی گفت: آهن به عنوان یک ماده بسیار لازم و مهم در امر خونسازی و تشکیل «هموگلوبین» برای خون و «میوگلوبین» برای عضلات به شمار می رود.

به گفته مظهری ریزش مو، بی حسی و سبکی سر، افزایش ضربان قلب، ورم قوزک پا، عدم تحمل دیگران، پرخاشگری، قاشقی شدن ناخن ها، نازک و شکننده شدن ناخن، کم آوردن نفس در سر بالایی ها، ابتلای مکرر به سرماخوردگی ها و عدم مقاومت در مقابل بیماری های عفونی نشانه ها و علائمی از کم خونی یا آنمی هستند.

این متخصص تغذیه افزود: اختلال در بلوغ گلبول های قرمز خون تحت تاثیر فقر ۳ ماده مغذی آهن، اسید فولیک و ویتامین B۱۲ است. کم خونی در بزرگسالان به علت عدم توانایی حمل اکسیژن مورد نیاز بافت هاست.

وی گفت: چنین افرادی به علت خستگی زودرس فعالیت بدنی خود را کاهش داده و اگر مشغول فراگیری باشند با کاهش چشمگیر توان آموختن روبه رو می شوند.

farsnews

۳۰ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۲:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید