اخبار

دیابتی ها، پیاده روی یا دویدن آرام را در برنامه روزانه خود قرار دهند

ورزش تاثیر انسولین بر قند خون بیماران دیابتی را افزایش می دهد. بنابراین به بیماران دیابتی توصیه می شود که پیاده روی روزانه داشته باشند.

دکتر بهمن قادریان در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار داشت:۳۰ دقیقه ورزش ساده مانند پیاده روی روزانه تا ۴۸ ساعت تاثیر انسولین بر قند خون را افزایش می دهد.

وی افزود: علاوه بر اثر مثبت بر کاهش وزن، ورزش موجب ورود بهتر قند خون به درون سلول ها می شود.

قادریان تصریح کرد: به بیماران دیابتی توصیه می شود انجام ورزش های سبک مانند پیاده روی یا دویدن آرام را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

این متخصص غدد خاطرنشان کرد: همچنین برای پیشگیری از بروز مشکلات قلبی در بیماران دیابتی توصیه می شود؛ پیش از اجرای برنامه ورزش حتما از نظر قلبی چک شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: همچنین با توجه به این که ورزش اثر انسولین را افزایش می دهد، لازم است پیش از ورزش انسولین کمتری تزریق شود.

وی تاکید کرد: افرادی که به صورت حرفه ای ورزش می کنند نیز لازم است در طول ورزش هر ۳۰ دقیقه یک بار قند خون خود را چک کنند.

قادریان گفت: باید به این نکته توجه شود که میزان قند خون در هنگام ورزش باید در فاصله ۱۰۰ تا ۲۵۰ باشد. در صورتی که هنگام ورزش قند خون بیش از ۲۵۰ باشد، ورزش موجب بالاتر رفتن قند خون می شود که ممکن است خطرناک باشد.

وی افزود: ورزش در شرایطی که قند خون کمتر از ۱۰۰ است نیز توصیه نمی شود.
 

۱۷ اَمرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید