اخبار

روزانه یک لیوان ماست بخورید

ماست علاوه بر این که در درمان اسهال کودکان مفید است کلسیم مورد نیاز بزرگسالان را تأمین و از بروز سرطان روده پیشگیری می کند.

سعید حسینی در گفتگو با فارس افزود: ماست منبع خوبی برای پروتئین رژیمی محسوب می شود. در هر لیوان ماست تقریباً۱۰ تا ۱۴ گرم پروتئین وجود دارد که برای رشد کودکان مفید است.

وی گفت: ماست در درمان اسهال کودکان مفید است، اسید لاکتیک موجود در ماست نیز موجب سهولت هضم و جذب ترکیبات مغذی موجود در غذا می شود، بویژه برای کودکان که مبتلا به کندی رشد یا بیماری سوءجذب هستند، مفید است.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: کلسیم موجود در ماست مانع رشد بی رویه سلول های پوششی روده بزرگ می شود و افرادی که کلسیم بیشتری مصرف می کنند، بروز سرطان روده در آنها کمتر است.

حسینی گفت: ماست منبع غنی از کلسیم است. ۲۵۰ میلی لیتر (یک لیوان ماست) دارای ۴۵۰ میلی گرم کلسیم است. این مقدار می تواند حدود۴۰درصد نیاز کلسیم بزرگسالان را برطرف کند.

این متخصص تغذیه افزود: حضور باکتری های زنده در ماست باعث افزایش جذب کلسیم در بدن می شود. تحقیقات نشان داده که ماست می تواند باعث کاهش کلسترول خون شود که این ممکن است به علت تأثیر فعالیت باکتری های زنده و سهولت در متابولیسم کلسترول باشد.

۲ اَمرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید