اخبار

پنجمین نشست اجرایی کنگره بحران با روکرد نظام سلامت در دانشکده پیراپزشکی

پنجمین نشست اجرایی کنگره بحران با روکرد نظام سلامت در دانشکده پیراپزشکی

با توجه به نزدیکی برگزاری اولین کنگره کشوری مدیریت بحران با رویکرد نظام سلامت، پنجمین نشست اجرایی این کنگره با حضور مسئولین دانشکده پیراپزشکی و دست اندرکاران کنگره بحران جهت هماهنگی امور اجرایی و برگزاری بهینه مراسم ظهر روز شنبه 95/4/12 در سالن جلسات دانشکده پیراپزشکی تشکیل شد.

در این نشست دکتر رضوان مدنی رئیس دوم کنگره بحران، ضمن تاکید بر اهمیت تقسیم کار، برنامه ریزی و اطلاع رسانی دقیق در بحث ثبت نام مراجعه کنندگان به ارائه توضیحاتی در رابطه با محورهای همایش پرداخت. از جمله محورهای مذکور که وی اذعان داشت ارائه 20 مقاله به عنوان سخنرانی و 10 مقاله به صورت پوستر در سه روز متوالی می باشد که همزمان با آنها برنامه های جنبی نیز شامل نمایشگاهی با معرفی تولیدات مرتبط با بحران و برنامه بازدید مهمانان کنگره از مناطق گردشگری استان برگزار می شود. دکتر رضوان مدنی با اشاره به آنکه عمده سخنرانان کنگره سخنرانان دانشگاهی هستند اظهار داشت: تقریبا 50 درصد مقالات از اعضای هیات علمی و همکاران کرمانشاهی است و 50 درصد مابقی از سایر استان ها پذیرفته شده اند.

در این نشست همچنین دکتر هایده شیرزادی مدیر عامل شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه، با تاکید بر شعار پیشگیری بهتر از درمان، دلیل وجود بسیاری از بحران های امروز را عدم توجه به بحث پیشگیری دانست و با اشاره به آنکه کشور ایران یکی از 8 کشور اول جهان در تخریب محیط زیست و آلودگی است از پسماندها به عنوان یک بحران بزرگ در کشور یاد کرد. وی با توجه به آنکه کار کرمانشاه، یک کار الگو است و در کنگره جهانی ایسوا که سال 2013در وین برگزار شد به عنوان یک مدل برای جهان نیز معرفی شده، برگزاری این کنگره را فرصتی برای استان دانست که در صورت مدیریت صحیح آن نه تنها مشکل پسماندها بلکه چندین مشکل دیگر ازجمله بهداشت، آلودگی ها و حتي بیکاری که یکی از بحران های مهم کشور است مرتفع خواهد شد؛ به گونه ای که در صورت برنامه ریزی مدیریت پسماند برای کل استان 3300 شغل ایجاد خواهد شد. وی آمادگی خود را جهت شرکت در کنگره به عنوان سخنران و برگزاری غرفه محیط زیست اعلام کرد.


65
65
65
65

 

 

۱۳ تیر ۱۳۹۵ ۱۷:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید