اخبار

توصیه های ارگونومی برای کاربران کامپیوتر، کارمندان و خانم های خانه دار

توصیه های ارگونومی برای کاربران کامپیوتر، کارمندان و خانم های خانه دار
در صورتی که انجام هر کدام از حرکات باعث ایجاد درد قابل توجه گردن یا شانه و انتشار آن به دست یا سینه شما شده با پزشک خود مشاوره نمائید.

این حرکات به گونه ای هستند که به راحتی  در محل کار شما نیز قابل انجام هستند، برای بدست آوردن نتیجه ی بهتر سعی کنیدروزی چند بار آن ها را انجام دهید.

 

الف – حرکات کششی

·         در حالیکه رو به جلو نگاه می کنید ابتدا به آرامی سر خود را به سمت جلو خم کنید .به طوریکه چانه شما به سینه تان نزدیک شود و چشم­هایتان به زمین نگاه کند .سپس به آرامی سر را به سمت عقب برده و سقف را نگاه کنید .

·         در حالیکه سر در وضعیت معمولی قرار دارد ابتدا سر وگردن را به سمت راست حرکت دهید، به گونه ای که بدون حرکت شانه گوش راست به شانه همین طرف نزدیک شود، سپس به آرامی سر را به وضعیت اول برگردانده همین حرکت را به سمت مقابل تکرار کنید.

·         در حالیکه سر در وضعیت معمولی قرار دارد به آرامی سر خود را حول محور عمود بر سطح افق بچرخانید.

به طوریکه ابتدا سمت راست و سپس سمت چپ خود را ببینید .

·         برای انجام حرکات شانه،  ابتدا دست ها را به سمت جلو بکشید و سپس به آرامی دست ها را به سمت بالای سرببرید و پس از ده ثانیه به حالت اول بر گردانید.همین حرکت را ده مرتبه تکرار کنید. سپس دست ها را به دو طرف بدن کشیده و باز هم سعی کنید به آرامی آنها را بسمت بالای سر ببرید ( ده مرتبه )،در حرکت بعدی دست­هایتان راکاملا به سمت جلو بکشید ( مثل حرکت اول شانه ) سپس به آرامی آن­ها را حول محور شانه به چرخانید( عقب و  جلو، هر کدام ده بار ) .

 در آخر حرکات، زیر را حتما انجام دهید .
ب - نرمش های قدرتی

·         در این چند تمرین سعی می شود با ایجاد مقاومت در مقابل نیروی وارده با دست، قدرت عضلات گردن را افزایش دهیم مدت این تمرین حدود 20 ثانیه برای هر حرکت خواهد بودتوجه داشته باشید که میزان نیروی وارده با دست به گردن و به عکس باید در حد متوسط باشددر حقیقت باید با فشار دست از حرکت گردن جلوگیری کنیم در تمرین آخر، انگشتان دو دست را دریکدیگر قفل کرده، پشت سر خود قرار دهید حالا سعی کنید آرنج­های خود را به عقب برده و به دیوار پشت سر نزدیک کنید.

 پیشنهاد می کنیم این جملات را زیر شیشه ی میز کارتان بگذارید. تا هیچوقت توصیه­ مهم آن را از یاد نبرید !درست بنشینیم و درست کار کنیم.

 

۲۰ دی ۱۳۹۳ ۱۰:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید