اخبار

دلیل بسیار مهم برای استفاده از پیاز قرمز

از پیاز تنها به عنوان طعم دهنده در بسیاری از غذا‌ها استفاده نمی شود بلکه خواص فراوانی دارد که می‌تواند از بروز بیماری‌ها پیشگیری کند.

به گزارش سرویس علمی جام، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرگاران گفت: پیاز قرمز از خوراکی‌های مفید در فصل زمستان است که از ورود بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: پیاز قرمز حاوی (آدنوزین) بوده که از لخته شدن خون جلوگیری کرده و از بروز سکتهٔ قلبی نیز به شدت پیشگیری می‌کند. وی خاطر نشان کرد: مصرف پیاز خام باعث کاهش “کلسترول” و مصرف بیش از حد آن نیز منجر به کاهش “فشار خون”می‌گردد.

وی اذعان داشت پیاز در اغلب غذا‌ها همچون خورش‌ها، سوپ، املت و انواع آش‌ها قرار می‌گیرد که باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

وی شایان دانست: پیاز از ابتلا به برخی از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند و حتی می‌تواند جلوی رشد سلول‌های سرطانی را بگیرد و این مواد غذایی پرطرفدار می‌تواند باعث پیشگیری از سرطان معده و سرطان لوله گوارش شود.

وی یادآور شد: پیاز یک ماده غذایی مفید برای بیماران دیابتی است که نقش مؤثری در مقابله با مشکلات قلبی و عروقی دارد و برای افرادی که از دیابت نوع دوم رنج می‌برند و یا پتانسیل ابتلا به آن را دارند بسیار مفید است.

وی در خاتمه به رفع بوی بد پیاز پس از مصرف اشاره کرد و گفت: با مصرف مقداری جعفری، موز یا کیوی بوی بد پیاز را براحتی می‌توان ازبین برد

۲۳ آذر ۱۳۹۲ ۱۲:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید