اخبار

«مرهمی‌ها» بادعای خیر مردم کرمانشاه بدرقه شدند

«مرهمی‌ها» بادعای خیر مردم کرمانشاه بدرقه شدند
 

اعضای تیم پزشکی گروه خیریه «مرهم» که پس از سه روز کار و تلاش خیر و انجام ویزیت و عمل جراحی بر روی بیماران دارای ناهنجاری‌های لب و کام سرانجام جمعه شب در مراسمی با حضور استاندار کرمانشاه و با دعای خیر مردم استان بدرقه شدند تا برگ زرین دیگری بر افتخارات کارهای خداپسندانه خود بیافزایند.

این تیم خیریه از روز ۲۰ آبان در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه کار ویزیت بیماران را آغاز کرد و عمل های جراحی را نیز از ۲۱ تا ۲۳ آبان بر روی بیماران انجام داد. 

انجام ۲۰۸ عمل جراحی در سه روز 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در این مراسم با قدردانی از فعالیت های خیرخواهانه تیم مرهم، گفت: در مدت سه روز فعالیت این تیم در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه ۷۰۰ بیمار ویزیت شدند، ۲۱۳ بیمار نیز بستری و در نهایت ۲۰۸ بیمار مورد عمل جراحی قرار گرفت که از این تعداد ۶۷ بیمار از استان های دیگر بودند.

دکتر بهمن روشنی، با بیان اینکه ۸۳ نفر عضو تیم پزشکی مرهم در کرمانشاه فعالیت داشتند، افزود: ۶۳ نفر از پرسنل بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه نیز با گروه مرهم همکاری داشتند.

وی با اشاره به اینکه این دومین حضور تیم مرهم در استان کرمانشاه بود، گفت: این گروه در سال ۹۶ نیز به استان آمدند و در آن زمان هم ۱۵۴ عمل جراحی انجام دادند.

او فعالیت این گروه خیریه را مرهمی بر مشکلات مردم استان پس از زلزله دانست و اظهار امیدواری کرد اعضای این تیم کاستی ها و کمبودهای استان را ببخشند.

بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

کرمانشاه مهد ایثار و ازخودگذشتگی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه سخنانش همچنین باتبریک ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: در زلزله سال ۹۶ استان کرمانشاه همه افراد درگیر در خدمات درمانی، باوجود نامهربانی‌های موجود، با ایثار و از خودگذشتگی به کمک مردم شتافتند و ایثار و از خودگذشتگی را به نمایش گذاشتند.

دکتر روشنی افزود: ما پزشکان ایثارگر بسیار داریم، پزشکی داریم که در بمباران حلبچه با وجود جانبازی خود، جان چندین نفر را نجات داد که هم اینک در آن منطقه مورد احترام است.

او گفت: فعالیت انجام شده در حوزه جراحی‌ تیم مرهم کار بسیار بزرگی بوده که توسط این عزیزان با کمک تیم‌های درمانی دانشگاه موفق به انجام آن شدند.

وی همچنین اظهار داشت: هماهنگی و انسجام موجود در تیم مرهم کار بسیار بزرگی بوده که توسط دکتر کلانتر هرمزی انجام شده که از ایشان و گروه شان تقدیر می‌کنیم.

گروه مرهم به تعهد خود عمل کرده اند

شهردار کرمانشاه نیز در این مراسم با تقدیر از حضور این گروه خیریه در استان، گفت: این گروه با کارهای خداپسندانه و کمک به مردم محروم به سوگند پزشکی خود براستی وفا کردند.

دکتر سعید طلوعی افزود: حضور در این تیم و خدمت به محرومان توفیق بزرگی است و من بر دست آنها برای خدمات بدون چشم داشت بوسه می زنم.

وی گفت: دومین سفر شما به کرمانشاه را قدر می دانیم و امیدوارم بازهم میزبان این تیم بزرگوار باشیم.

دکتر سعید طلوعی شهردار کرمانشاه در سمت چپ تصویر در کنار دکتر کلانتر هرمزی

 اعطای نشان شهروندی کرمانشاه به پروفسور کلانتر هرمزی سرپرست تیم خیریه مرهم 

استاندار کرمانشاه نیز در مراسم اختتامیه تیم جراحان خیریه مرهم با اهدای لوح تقدیر، نشان شهروندی کرمانشاه را به پروفسور کلانتر هرمزی سرپرست تیم مرهم اعطا کرد.

مهندس هوشنگ بازوند در این مراسم با تبریک هفته وحدت، میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) از حضور تیم جراحان پلاستیک «مرهم» در کرمانشاه و انجام اعمال جراحی رایگان شکاف لب و شکاف کام به سرپرستی پروفسور «عبدالجلیل کلانترهرمزی»صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

او از اعضای این تیم به عنوان سرمایه های ارزشمند جامعه پزشکی و ایثارگران بی ادعا نام برد و تصریح کرد: در بازدید از بیمارستان شاهد تلاش این عزیزان بودم به گونه ای که تعداد ١٧٥ عمل جراحی ضمن ثبت رکوردی جهانی لبخند مهربانی را برای مردم کرمانشاه به هدیه گذاشت.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه افزود: مردم این دیار غیور، با استقامت و ولایت مدار هستند که با ١٠ هزار شهید همواره نماد ایستادگی و مقاومت بوده اند و در بحران زلزله و سیل نیز ثابت کردند که می توان با انسجام و وحدت، از سد مشکلات در هر شرایطی عبور کرد.

مهندس بازوند افزود: خدمت به این مردم واقعا افتخار است و چند ماه پیش با پروفسور کلانتر هرمزی دیدار و از گروه دعوت شد که این عزیزان نیز برحسب علاقه و کمک به مردمان این دیار با عشق و حس نوع دوستی، عصاره امید و زندگی را به این انسانها بذل و بخشش کردند و به این بیماران زندگی بهتری هدیه دادند.

وی اظهار داشت: اگر این تیم پزشکی در استان مستقر نمی‌شد، بیماران علاوه بر صرف هزینه‌های کلان باید پروسه تشکیل پرونده، نوبت‌گیری و رفت و آمد به مراکز درمانی را نیز متقبل می‌شدند و هزینه و زمان زیادی را صرف عمل جراحی می‌کردند.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه

در کرمانشاه رکوردشکنی کردیم

دکتر کلانتر هرمزی سرپرست گروه مرهم نیز در این مراسم گفت: در این سه روز حضور در استان کرمانشاه روزی صد بار دلم می‌خواست سرم به دیوار بکوبم، از غم مردم خیلی زجر کشیدم و گاهی اشک امانم نداد. 

وی افزود: من تشکر نمی خواهم ممنونیم که به ما اجازه دادید در این استان حضور پیدا کنیم و از مردم کرمانشاه به خاطر اینکه به ما اعتماد کردند که جانشان را در اختیار ما قرار دادند متشکریم.

وی اظهار داشت: ۱۰ درصد از جراحان پلاستیک شال و کلاه کردند و به کرمانشاه آمدند، در روز اول رکوردشکنی کردیم و ۷۵ عمل جراحی انجام دادیم، این رکورد شایسته استان لایق و قهرمان پرور کرمانشاه است.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک در ادامه گفت: ما چاقو زدیم ولی چاقوی ما چاقوی مهربانی بود و ️به همه اهداف از پیش تعیین شده رسیدیم.

دکتر کلانتر هرمزی ادامه داد: کرمانشاه ام القرای کشور شده بود و ۵۰ شهر میهمان کرمانشاه بودند، ما می توانیم کاری کنیم که در ذهن هیچ بشری در دنیا قابل تصور نیست.

وی همچنین افزود: از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بابت همکاری همه جانبه و در اختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات مناسب تقدیر و تشکر می کنم.

دکتر کلانتر هرمزی سرپرست گروه مرهم

اجرای موسیقی توسط ارکستر فلارمونیک کودک و نوجوان کرمانشاه به سرپرستی «عارف روستایی» و اهدای نشان شهروندی و لوح تقدیر به اعضای گروه مرهم پایان بخش این مراسم بود. 

۲۵ آبان ۱۳۹۸ ۰۹:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید