اخبار

معاون غذا و داروی دانشگاه: 27 محصول کشاورزی به صورت مداوم پایش می شود

معاون غذا و داروی دانشگاه: 27 محصول کشاورزی به صورت مداوم پایش می شود

معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: 27 محصول کشاورزی به طور مداوم از میادین عرضه میوه و تره بار نمونه برداری شده و در آزمایشگاه کنترل غذا و دارو آزمایش می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر قباد محمدی در جلسه "بررسی زمینه های افزایش همکاری معاونت غذا و دارو و جهاد کشاورزی"  گفت: پایش محصولات کشاورزی یکی از وظایف این معاونت است و به صورت مداوم از 27 محصول کشاورزی استان برای تعیین باقی مانده سموم و آفات کشاورزی توسط کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی نمونه برداری شده و در آزمایشگاه رفرانس کنترل غذا و دارو این معاونت مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرد.

ویکه امروز چهاردهم بهمن ماه درجمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه رازی، اعضای سازمان تحقیقات و سازمان نظام مهندسی علوم دامی و مدیران معاونت غذا و دارو سخن می گفت افزود: یکی دیگر از وظایف این معاونت کنترل مواد اولیه قبل از ورود به کارخانجات مواد خوراکی و آشامیدنی از نظر کیفیت و سلامت مواد اولیه است و هیچ مواد اولیه ای نمی تواند وارد کارخانه تولید مواد خوراکی شود مگر اینکه سلامت آن توسط غذا و دارو تایید شده باشد.

دکتر محمدی عنوان کرد: صنعت گوشت و محصولات دامی نیز باتوجه به اهمیت و گستره عرضه و مصرف آن، باید به درستی پایش شده و مورد نظارت و ارزیابی دقیق قرار گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه خاطرنشان کرد: باید شیوه نامه ای مشخص تهیه و اجرا شود و شرح وظایف هر سازمان و ارگان در خصوص نظارت بر صنعت گوشت و محصولات دامی دقیقاً‌مشخص شده و نقش هر ارگان تعیین گردد.

سند نظارتی آرد و نان در دست تنظیم است

 دکتر شهریار مستوفی مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو نیز در ادامه افزود: مشکلات متعددی در حوزه آرد و نان وجود دارد که زمینه های بسیار مهمی را برای همکاری بین معاونت غذا دارو و اداره کل جهاد کشاورزی استان فراهم می آورد.

وی به برگزاری کارگروه سلامت آرد و نان استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در جلسه کارگروه سلامت آرد و نان در استان مقرر شده است سندی با همکاری ارگان های ذی ربط تهیه و تنظیم گردد که تمامی معضلات حوزه آرد و نان و نحوه پیگیری و بهبود کیفیت آن در آن سند تدوین شود.
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید