اخبار

کارگاه آموزشی – توجیهی کمیته دیده بانی سلامت برگزار شد

کارگاه آموزشی – توجیهی کمیته دیده بانی سلامت برگزار شد

 

 

به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی کارگاه آموزشی – توجیهی کمیته دیده بانی سلامت هفتم بهمن ماه توسط دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی معاونت اجتماعی برگزار شد.

در این نشست دکتر رضایی مدیر مؤلفه های اجتماعی مؤثر بر سلامت با اشاره به نقش بحث سلامت در حفظ و ارتقاء سلامت جامعه گفت سلامت حاصل تمامی حوزه ها و سازمان ها می باشد و 25 درصد آن در اختیار وزارت بهداشت و 75 درصد در اختیار سایر ارگان ها می باشد.

وی با اشاره به اینکه نظام نامه استانی مدیریت سلامت همه جانبه به امضای وزیر بهداشت رسیده است در جلسه چارت اجرایی نظام نامه جامع سلامت استان را ارائه دادند.

در ادامه دکتر بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی معاونت اجتماعی به ارزیابی اقدامات سلامت محور در کمیته دیده بانی سلامت پرداخت و آقای رضایی کارشناس کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی  نیز گفت کمیته دیده بانی سلامت  الگوی جدید وزارت بهداشت در ارزیابی سلامت است.

دیده بانی نظامی است که از طریق اطلاعات ثانویه درونداد و فرایندها و کاربرد نتایج آن عمل می کند.

وی افزود محل دست یافتن به دروندادهای پایه ، سلسله ای از منابع اولیه اطلاعات است و هدف نهایی دیده بانی سلامت مشارکت در حفظ و بهبود سلامت مردم است.

 ایشان در خاتمه الگوی مفهومی دیده بانی سلامت،ترتیبات اداری و ملزومات ساختاری، شرکای شبکه دیده بانی سلامت و وظایف کمیته دیده بانی سلامت را عنوان کرد.

۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید